SOLĀRIJS UN D VITAMĪNS

  • Ierakstīts: 04-03-2017 

Ir trīs veidi, kā cilvēks var iegūt sev tik nepieciešamo vitamīnu D:
*Saules stari un solārijs;
*Uzturs – daži dzīvnieku valsts produkti;
*Vitamīnu D saturošie uztura bagātinātāji un medikamenti.


Mūsu platuma grādos saules gaisma un uzturs nav pietiekams D vitamīna avots. Tāpēc tik lielam iedzīvotāju skaitam ir zems un ļoti zems D vitamīna līmenis organismā.


Alternatīva mūsu platuma grādos? – SOLĀRIJA apmeklējumi.


Galvenais D vitamīna avots ir saules gaisma (nodrošina aptuveni 90% D vitamīna). D vitamīna producēšanu ādā ietekmē šādi faktori:
• Ultravioletā (B) starojuma stiprums (ģeogrāfiskā atrašanās vieta, gadalaiks, dienas laiks, mākoņi, gaisa piesārņojums, smogs);
• Saules gaismai pakļautais ādas laukums;
• Atrašanās ilgums saulē;
• Ādas tips.


Solārija lampas izstaro B viļņu starojumu viļņu garumu, kas iekļaujas nepieciešamajā, lai organisms izstrādātu vitamīnu D.


Ir dažādas teorijas par to, cik bieži ieteicams apmeklēt solāriju, lai nekaitētu savai ādai un organismam. Ļoti svarīgs ir ādas foto tips. Kā piemēram, 1. ādas foto tipa īpašniekiem vispār nav ieteicams ilgstoši atrasties tiešos saules staros, jo šis ādas tips ātri apdeg un neiesauļojas.


Pretvēža iedarbība rodas no tā, ka regulāriem solārija klientiem ir tāds D vitamīna līmenis, kāds no dabas mums ir paredzēts, jo mēs esam radīti, lai mijiedarbotos ar saules gaismu, tāpat kā esam paredzēti, lai elpotu gaisu, dzertu ūdeni un ēstu pārtiku. Ar uzturu nav iespējams iegūt D vitamīnu vajadzīgajā daudzumā, jo piemēram 10 minūtes solārijā dod vairāk D vitamīna nekā 100 glāzes piena (Vismaz 10,000 IU D vitamīna dod 10 minūšu solārija seanss. Doktors Maikls Holiks (MD Michael F. Holick) 2008. gada izdevumā Journal of Bone and Mineral Research publicēja pētījumu, kas liecina, ka izmantojot solāriju pareizi, tā ir laba alternatīva D vitamīna sintēzei, ja dabīgā saule nav pieejama).


Mūsu studijās visās iekārtās ir tikai jaunajai Eiropas normai 0,3W/m² atbilstošas lampas, kas nozīmē par aptuveni 30% garāku sauļošanās laiku, bet ar daudz zemāku apdegšanas risku.

 

 

Seko mums un uzzini jaunumus pirmais:

Komentāri nav atļauti.